| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
mikje
|
Geplaatst: Di Mei 24, 2011 7:54 am Onderwerp: test colgate |
|
|
Vorige week gestart met testen van vernieuwde Colgate,via Insiders, tot op heden ben ik "stik"tevreden.
Stik betekend in Zeeland heel erg en dat is positief bedoeld.
De smaak is intensief en blijft heel lang, ook na een nacht heb je nog een frisse smaak in je mond. Dit met Colgate Fresh.
Na het poetsen voelen je tanden lekker glad.
Mijn beoordeling is een 9,5.Ik blijf de tandpasta nog verder testen, want er zijn 4 soorten. |
|
| Naar boven |
|
|
|
loesje1982
|
Geplaatst: Wo Jun 08, 2011 5:21 pm Onderwerp: colgate test |
|
|
helemaal geweldig de nieuwe tandpasta van colgate!!!
en al mijn vrienden buren en kennissen vonden het ook geweldig! dikke 9 geef ik het! |
|
| Naar boven |
|
|
|
Cath1965
|
Geplaatst: Wo Jun 08, 2011 6:35 pm Onderwerp: Colgate Test |
|
|
| Ik heb de Colgate test ook via Insiders gedaan. Ben vooral erg tevreden over de Advances Sensitive variant omdat ik nogal last heb van zeer gevoelige tanden. De Fresh variant vind ik het lekkerste. Je houdt inderdaad een lekker fris gevoel. Ik ben dik tevreden en raad het nu ook aan bij vrienden, familie en collega's en ga zeker de andere varianten ook nog proberen. |
|
| Naar boven |
|
|
|
mamadaphne
|
Geplaatst: Wo Jun 08, 2011 7:49 pm Onderwerp: lekkerrr |
|
|
Ook ik ben de tandpasta aan het testen.
Ik vind het een erg fijne tandpasta deze Colgate original.
Het is inderdaad net als of er een laagje om de tand heen blijft zitten.
En dat geeft mij de hele dag een schone tanden-gevoel
De proefmonsters was ik ook zo doorheen en ik kreeg alleen maar positieve reacties.
Dat het een goede tandpasta is.
Er is zelfs gevraagd of ik niet nog meer tubes had.
Helaas...op=op!! |
|
| Naar boven |
|
|
|
EAB Colgate tester
|
Geplaatst: Wo Jun 08, 2011 7:55 pm Onderwerp: Colgate test |
|
|
Poets al een tijdje, met voornamelijk Colgate Whitening, en zie al resultaat. Mijn tanden en die van mijn vrouw worden witter. Ook de frisse smaak blijft lang hangen na het poetsen, waar dit bij mijn gebruikelijke tandpasta snel verdwijnt. Ik zeg een top tandpasta. Ga morgen ook even polsen bij mijn test personen, wat zij van het product vinden.  |
|
| Naar boven |
|
|
|
mariro
|
Geplaatst: Do Jun 09, 2011 4:14 pm Onderwerp: colgateee |
|
|
Wat een leuk pakket om uit te proberen en ik ben me enthousiast geworden , echt een frisse en goede tandpasta het is echt een aanrader echt waar , ik heb de samples uitgedeeld en iedereen riep die ga ik voortaan gebruiken de meeste zeiden hij is zo lekker fris en hij blijft lang fris.
Dus voor iedereen die hem niet gebruikt halen colgate.
groetjes en veel poetsplezier  |
|
| Naar boven |
|
|
|
Kruisje08
|
Geplaatst: Do Jun 09, 2011 6:10 pm Onderwerp: Colgate tandpasta |
|
|
Ook ik mag de Colgate testen via The Insiders. Dat is natuurlijk sowieso al leuk om te mogen, maar nog leuker is dat het een hele fijne tandpasta is. Hij heeft een prettige smaak en geeft een fris gevoel. Absoluut een aanrader ! |
|
| Naar boven |
|
|
|
Ilaamia
|
Geplaatst: Do Jun 09, 2011 7:57 pm Onderwerp: Colgate |
|
|
| Ik heb de Colgate Total tandpasta ook mogen testen van Insiders. Dit was mijn eerste ervaring met Colgate en ik ben er zeer tevreden over. Mijn favoriet is de Colgate Total Fresh. Lekker fris en de smaak blijft lang nahouden in je mond. Zeker een aanrader! |
|
| Naar boven |
|
|
|
jo_alex
|
Geplaatst: Do Jun 09, 2011 9:51 pm Onderwerp: Colgate test |
|
|
| Ik ben Colgate Total Whitening aan het testen ik ben ermee helemaal tevreden. Goed smaak die lang fris blijft. Ik heb eerder ook Colgate Advanced Whitening geprobeerd en in vergelijking Total Whitening smaakt beter, maar met Advanced Whitening voelde ik meer dat het 'werkt' dus dat mijn tanden bleker worden. Na ja, dat is gewoon een gevoel en alle twee tandpasten beschermen en werken op mijn tanden prima! |
|
| Naar boven |
|
|
|
Wolfje02
|
Geplaatst: Vr Jun 10, 2011 8:11 am Onderwerp: Colgate testen via The Insiders |
|
|
Colgate Total Whitening (review/mijn bevindingen)
Colgate Total, non stop bescherming tegen opbouw bacteriën.
Inleiding
Samen met 899 andere Insiders mag ik Colgate Total WOMmen (Word-of-Mouth). Colgate Total is de meest geavanceerde tandpasta van Colgate. Het is geen gewone tandpasta, Colgate Total zorgt namelijk voor de complete mondverzorging en het is klinisch bewezen dat de tandpasta tot 12 uur lang antibacteriële bescherming biedt voor tanden en tandvlees. In dit artikel vind je informatie over Colgate Total en in het bijzonder Colgate Total Whitening.
Tanden
Met je tanden moet je een heel leven doen. Tandbederf is een van de meest voorkomende chronische kinderproblemen die relatief gemakkelijk voorkomen kan worden. Colgate heeft in meer dan 50 jaar klinisch onderzoek in mondgezondheid heel veel geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling. Colgate wordt wel de expert genoemd in mondverzorging en wordt wereldwijd het meest aangeboden door tandartsen.
Colgate, een stukje geschiedenis
Het bedrijf Colgate werd opgericht door William Colgate in 1806 in de Verenigde Staten. In eerste instantie richtte Williman zich op stijfsel, zeep en kaarsen. In 1873 produceerde het bedrijf haar eerste tandpasta. In 1896 werden de eerste oprolbare tandpastatubes geïntroduceerd. In 1928 fuseerde de Colgate & Company met Palmolive-Peet Company. In 1953 koos men als bedrijfsnaam: Colgate-Palmolive Company. Tegenwoordig is Colgate-Palmolive een bedrijf met wereldwijd een miljardenomzet, de producten worden in meer dan 200 landen verkocht. In 1920 startte de verkoop van Palmolie toiletzeep in Nederland en daar werden in de loop van de jaren nog andere Palmolive producten aan toegevoegd. Na de fusie in 1928 van Colgate en Palmolive werden er ook Colgate producten verkocht en dit betekende een flinke omzetvergroting voor het bedrijf in Nederland. Sinds 1989 heet het bedrijf in Nederland: Colgate-Palmolive Nederland B.V.
Wat doet tandpasta
•Reinigt de tanden
•Beschermt tanden tegen bederf
•Zorgt ervoor dat de tanden er gezond en mooi uitzien
•Zorgt voor een frisse adem
•Verwijdert aanslag op de tanden waardoor de natuurlijke witheid wordt hersteld
•Fluoride is een van de belangrijkste ingrediënten (helpt gaatjes voorkomen)
Wat kan er gebeuren als je niet of niet goed poetst
•Vorming van tandplak
•Vorming van tandsteen
•Gaatjes
•Tandvleesproblemen
•Slechte adem
•Zuuraanvallen
•Tanden kunnen verkleuren
Wat doet Colgate Total meer dan een gewone tandpasta
Bij een gewone tandpasta reinig je de tanden met een frisse tandpasta, maar Colgate Total gaat verder. De tandpasta heeft een unieke formule die een beschermlaagje rond de tanden legt. De formule helpt tandvleesproblemen en tandplak te voorkomen. Dit is aangetoond in 47 klinische onderzoeken waar meer dan 10.000 mensen aan hebben deelgenomen.
Vier varianten Colgate Total
•Colgate Total Original: een 12 uur complete non-stop bescherming
•Colgate Total Whitening: een langdurige bescherming en herstelt de natuurlijke witheid van tanden
•Colgate Total Fresh: een langdurige bescherming en een schoon en fris gevoel
•Colgate Total Sensitive: een langdurige bescherming voor gevoelige tanden
De verpakking van Colgate Total Whitening
De tube is verpakt in een kartonnen doosje. In een oogopslag zie je om welke variant het gaat, natuurlijk kun je de tekst lezen maar Colgate heeft ook kleuren gegeven aan de verschillende varianten. Op de voorkant heeft de strook waarin de naam staat aangegeven een kleur gekregen: Fresh-groen, Sensitive-roze, Whitening-paars/blauw en Original blauw. Tekst op de verpakking: Colgate fluoride tandpasta, voor een gezonde mond, whitening, helpt vlekken verwijderen en voorkomen, nieuw en verbeterd. Aan een van de zijkanten vind je informatie over een gezonde mond, wat de tandpasta helpt voorkomen. Op een andere zijkant: een gratis telefoonnummer, gebruiksaanwijzing, de ingrediënten en de website van Colgate staat vermeld. Houdbaarheid: 12 maanden na opening.
De tube Colgate Total Whitening
Colgate Total Fresh zit in een witte tube met witte dop. Aan de voorkant steekt de dop iets uit en kun je deze gemakkelijk met je duim opwippen. Tussen dop en tube zit een verbinding, de dop blijft dus vastzitten aan de tube. De kleurenstelling aan de voorkant lijkt op wat je ziet op het kartonnen doosje. Aan de achterkant vind je in het Frans en Nederlands hoe je de tandpasta het beste kunt gebruiken. Verder hoeveel natriumfluoride de tandpasta bevat (1450 ppmF). Een servicenummer in Frankrijk en een servicenummer voor Nederland en Belgie. Een adres in Frankrijk, in Brussel en Weesp. Tot slot de website: www.colgate.eu.com, de tandpasta is houdbaar tot 12 maanden na opening.
Hoe oogt en ruikt en smaakt Colgate Total Whitening
•Colgate Total Whitening is felblauw van kleur, een prachtige zeeblauwe kleur net als variant Fresh.
•Ruik je na het openen van de tube aan de inhoud dan ruik je niet echt veel, heel licht iets dat doet denken aan menthol.
•Tijdens het poetsen proef je duidelijk iets van menthol, lekker fris. Variant Fresh vond ik nog frisser van smaak, maar waarschijnlijk vinden veel mensen Whitening al fris genoeg.
Ingrediënten
Aqua, Hydrated Silica, Glycerin, Sorbitol, PVM/MA Copolymer, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Cellulose Gum, Sodium Hydroxide, Sodium Fluoride, Carrageenan, Triclosan, Sodium Saccharin, Mica, Limonene, CI 77891, CI 42090
Triclosan
Triclosan zou voor genmutaties in bacteriën zorgen, hierdoor maken de bacteriën een proteïne vrij die bescherming biedt tegen andere bacteriën. Antibiotica en andere levensreddende middelen zouden dan geen werking meer hebben. Triclosan wordt aan tandpasta toegevoegd omdat het aanslag en ziekten aan het tandvlees voorkomt. Op internet las ik dat de fabrikant van Colgate zegt dat de voordelen van triclosan in tandpasta groter zijn dan de gevaren voor de gezondheid.
Gebruiksaanwijzing
•Poets je tanden minstens twee keer per dag grondig of zoals aangeven wordt door jouw tandarts.
•Gebruik voor kinderen van zes jaar of jonger niet meer tandpasta dan de grootte van een erwt. Zorg dat ze zo weinig mogelijk tandpasta inslikken. Raadpleeg een tandarts als een kind fluoride in een andere vorm gebruikt.
Wat kost een tube
De indicatieve verkoopprijs is 2,99 euro.
Mijn mening over Colgate Total Whitening
Via The Insiders (uittesten nieuwe producten) kwam ik in het bezit van tubes van de vier varianten. Zelf ben ik gestart met variant Fresh, deze beviel uitstekend. Maar daar ik ook wel houd van witte tanden was mijn volgende keuze variant Whitening. Ik heb deze nu een week gebruikt, mijn man al een paar weken.
De tandpasta oogt al fris door de mooie zeeblauwe kleur, het is gemakkelijk om de juiste hoeveelheid op mijn tandenborstel aan te brengen. Het brengt direct al frisheid in mijn mond, voldoende 'schuim' om goed te kunnen poetsen. Na het poetsen blijft de frisse smaak zo’n vier uur hangen, iets korter dan variant Fresh (die bleef vijf uur hangen), geen twaalf uur, maar voor mij lang genoeg, daar ik meestal mijn tanden drie keer per dag poets. Mijn gebit voelt prettig aan na gebruik, ga ik er met mijn tong langs dan voel ik een fijn glad laagje. Mijn man vindt dat zijn tanden er iets witter uitzien na een paar weken de tandpasta gebruikt te hebben, zelf had ik een vlekje op een van mijn kiezen, deze is echt lichter geworden, super! Dit resultaat had ik nog niet met andere tandpasta’s bereikt.
Mijn zoon van tien heeft Whitening een keer gebruikt, maar hij vond deze te heet in de mond. Voor mijn kinderen in de basisschoolleeftijd gebruik ik ook liever kindertandpasta, daar ze toch snel wat tandpasta inslikken. Volwassen kan ik zowel variant Fresh als White aanraden, zelf ga ik deze twee afwisselen. Jammer is dat deze nieuwe varianten nog niet overal verkrijgbaar zijn, bijvoorbeeld niet bij mijn C1000. Ook kunnen de prijzen per winkel verschillen, houd ook aanbiedingen in de gaten! Over triclosan heb ik nog geen duidelijkheid, hier ga ik nog navraag over doen bij mijn tandarts.
Nootje/Wolfje |
|
| Naar boven |
|
|
|
willie
|
Geplaatst: Vr Jun 10, 2011 6:09 pm Onderwerp: colgate |
|
|
ook ik heb mogen testen...en door de vele kleine tubetejs ook andere mensen.
het is een fijne frisse niet te sterke tandpasta....hij smeert goed uit. zodat je aan het eind geen klodders uitspuugd...en alles goed gewerkt heeft |
|
| Naar boven |
|
|
|
Lois
|
Geplaatst: Vr Jun 10, 2011 8:48 pm Onderwerp: Colgate |
|
|
Ook hier een tester van Insider.
4 verschillende tandpasta's maar liefst.
Tot nu toe er 2 van getest maar als ik Colgate moet omschrijven zou ik zeggen:
C ool
O ptimaal
L ekker
G oed
A ctief
T op
E xcellent! |
|
| Naar boven |
|
|
|
hanny
|
Geplaatst: Zo Jun 12, 2011 12:33 pm Onderwerp: Golgate tandpasta |
|
|
| Ook ik hoor bij de gelukkige om de Golgate tanpasta via Insiders te mogen uitproberen en ik ben er zeer tevreden over,ik heb nu eindelijk een goede tandpasts gevonden na veel zoeken ik heb ze alle vier al uitgeprobeerd en ze bevallen mij alle vier heel goed.Ik beveel het dan ook aan bij al mijn vrienden,kennissen en Fam. en ben al bijna door mijn kleine tubes heen om uit te delen de reacties die ik terug krijg zijn bijna allemaal positief.Ik kan het echt aan iedereen aan bevelen voor mij is het in iedere geval heel duidelijk nooit meer andere tandpasta dan GOLGATE |
|
| Naar boven |
|
|
|
Susanne
|
Geplaatst: Di Jun 14, 2011 1:36 pm Onderwerp: colgate tandpasta |
|
|
Tanden poetsen is een belangrijk onderdeel van de dagelijkse verzorging en tandpasta is dan natuurlijk erg belangrijk. Voor het insiders testpanel (http://www.insiders.nl) heb ik twee weken lang de tandpasta Colgate whitening getest. Hier volgt een review over hoe ik de tandpasta heb ervaren.
Verpakking
Colgate whitening zit in een prima verpakking waar de tandpasta makkelijk uitkomt. De uitstraling in basic, maar ziet er goed verzorgd uit zonder al te veel poespas. De dop sluit goed en ik heb hier verder geen problemen mee.
Werking
Na het poetsen met de tandpasta heb ik een lekker schoon gevoel in mijn mond. Ik heb echt het idee dat mijn tanden goed schoon worden en het voelt allemaal lekker fris aan. Of mijn tanden er echt witter van worden vind ik moeilijk te zeggen. Ik heb van mezelf al redelijk witte tanden en verschil daarin vind ik sowieso moeilijk te zien.
Smaak
De smaak is lekker fris en mintig. Wel is de smaak naar mijn mening wat aan de sterke kant. Voornamelijk in de vroege ochtend valt de smaak me dan wat erg fris. Wel blijft de frisse smaak lekker lang hangen.
Eindoordeel
Al met al ben ik positief over deze tandpasta. Voornamelijk het schone en frisse gevoel na het tanden poetsen bevalt me goed. Het enige verbeterpunt wat ik kan bedenken is dat de smaak wat mij betreft wat minder sterk had gekund. Conclusie: Een tandpasta voor frisse, schone tanden! Het cijfer dat ik deze tandpasta geef is een 8,5. |
|
| Naar boven |
|
|
|
mikaho
|
Geplaatst: Di Jun 14, 2011 8:40 pm Onderwerp: colgate total whitening |
|
|
Sinds de 3e week van mei test ik ook via insiders de colgate total whitening. Ik vind het altijd leuk om producten te testen, dus om een tandpasta te testen die ik niet gewend ben is dus een leuke uitdaging.
Ik heb meteen collega's, vrienden en familie benaderd of zij met mij mee wilden poetsen. Zelfs meer mensen wilden dit dan ik proefpakketjes had. Goed teken dus! Op een persoon na waren al mijn testpersonen super enthousiast. Zelfs mijn vader die erg kritisch is wat mondverzorging betreft was zeer enthousiast en gaf zelfs aan te gaan overstappen als zijn gebruikelijke tandpasta op was! Zoals aangegeven vond een van mijn mede testers het niets. Zij (een collega) is parodontax gewend en vond de smaak helemaal niets. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten en iedereen zijn eigen voorkeur. Parodontax heb ik zelf bijv. maar een keer geprobeerd, maar daarna nooit meer. Zo zie je maar smaken verschillen.
Mijn ervaringen tellen wat mij betreft best zwaar. Als ik tevreden ben over een product na de eerste paar keer blijf ik het gebruiken anders haak ik snel af. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn van een ander merk dan het merk waar ik altijd mee poets (ik ben een zendium poetser en doe dit eigenlijk al sinds mijn vroege jeugd). Mijn ervaringen maakte mij blij verrast. Ik vind het een heerlijke tandpasta (zendium vind ik persoonlijk niet altijd lekker, sensitive vind ik bijv. niet lekker). Colgate sopt lekker en genoeg, heeft een lekkere frisse smaak, je tanden voelen super schoon en glad aan en ze worden nog witter ook! Het enige puntje dat ik op te merken heb aan deze tandpasta is de blauwe streep in de tandpasta. Ik ben witte tandpasta gewend, dus dit hoeft voor mij niet, maar ja je ziet het toch niet als je je tanden poetst.
Ik heb nu een krap maandje deze tandpasta uitgeprobeerd en wil niets anders meer. Ben nu helemaal gewend aan de smaak en de structuur van de pasta. Het tweede min puntje die ik mij kan bedenken is dat het helaas niet in elke winkel te koop is, maar goed dan maar een extra ommetje fietsen voortaan.
Mijn eindoordeel is een 8,5. Het neigt naar de 9, dus wie weet. Ik poets nog even door. Wie poetst er mee? |
|
| Naar boven |
|
|
|
|