| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Esther
|
Geplaatst: Ma Jan 15, 2007 7:47 pm Onderwerp: terugkerende schimmelinfectie |
|
|
sinds een jaar heb ik erg veel last van schimmelinfecties, (vaginaal) ze komen nu bijna elke maand en ik word er helemaal gek van. Ik heb ze al eerder gehad, maar vanaf het moment dat ik in Suriname ben geweest 2 jaar geleden zijn ze langzamerhand vaker gekomen... en het afgelopen halfjaar dus bijna elke maand. Ik ben er een aantal keer voor naar de dokter geweest en heb steeds inwendige pillen gehad + een creme (die niet helpt) nu smeer ik er maar Bioforce van A. Vogel op want dat verlicht de jeuk en branderigheid een beetje. Het gaat elke keer wel na anderhalve week ongeveer weer weg, maar ik wil er nou toch wel eens vanaf.
Wat ik me afvraag, gaat dit ook weer over, en wat kan ik doen om het weg te houden? Ik heb bijna alles al geprobeerd, maar ik kom er maar niet vanaf!!
HELP MIJ!! Alvast bedankt! |
|
| Naar boven |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mrt 06, 2007 7:41 am Onderwerp: |
|
|
| Ik heb precies hetzelfde en ik zoek ook nog steeds naar een antwoord. Ik weet hoeveel pijn het kan gaan doen en het is geen pretje! |
|
| Naar boven |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mrt 21, 2007 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb er een tijdje ook maandenlang last van gehad. Die creme helpt bij mij niet echt. Wat daarentegen wel goed helpt is Fluconazol 150 mg (ook wel Diflucan genoemd). Is een capsule. Zodra je het weer voelt aankomen moet je eentje slikken en een week later moet je er nog een slikken.
Vaak voel ik schimmelinfectie aankomen in de periode waarin ik ongesteld moet worden. Ik moest van de gynocoloog 4 maanden lang elke derde dag van menstruatie (wat betreft hoeveelste dag na menstruatie weet ik niet meer zeker) Fluconazol slikken. Tis vervolgens wel een tijdje weggebleven maar na een tijdje kwam het toch weer terug.
Fluconazol is slechts een middel om de schimmelinfectie te verhelpen. Mijn huisarts en bovendien ook een gynocoloog hebben mij verteld dat de ene vrouw nu eenmaal vatbaarder ervoor is dan de ander. Het krijgen van schimmelinfectie zal dus naar alle waarschijnlijkheid niet te vermijden zijn. Mijn advies is dan ook om naar je huisarts te gaan en aan hem Fluconazol te vragen. |
|
| Naar boven |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 15, 2007 9:28 am Onderwerp: schimmelinfectie |
|
|
misschien een tip:
In Frankrijk kun je zonder recept bij iedere apotheek/drogist prevalyn krijgen. Dit is een vaginale creme waar ik me goed mee kan helpen.
Je hoeft er niet eerst mee naar de huisarts.
Dus ga je op vakantie of ken je iemand die naar Frankrijk gaat, koop voor 5 euro een tube en misschien ben je er dan net als mij snel vanaf |
|
| Naar boven |
|
|
|
Ans
|
Geplaatst: Zo Aug 19, 2007 5:42 am Onderwerp: vaginaal |
|
|
hoi hoi heb al ongeveer 3 jaar last van terug komende schimmel [ mijn man ook ] ben laatst bij het ziekenhuis geweest en met de dokter gesproken over deze lastige kwestie . hij vroeg mij wat voor ondergoed ik droeg zoals gewoonlijk katoenen slips en daar zat de grote fout zij hij !!! ik moest nylon / of de stof poliamyde gaan dragen zodat het luchtiger werd rond de schaam streek / of eventueel GEEN ONDERGOED dit laatste heb ik dus niet gedaan maar ben strings gaan dragen en ben een tijdje verder en moet zeggen dat ik nu alweer een half jaartje totaal nergens meer last van gehad heb . ook had ik last van bloedverlies / rode opgezette schaamlippen / en regelmatig wittig spul in mijn onderbroek , heb tergelijkertijd wel gesmeerd met een sterker middel dan wat ik voorheen had gehad van mijn dokter . hoop jullie hiermee een beetje geholpen te hebben succes verder Ans. |
|
| Naar boven |
|
|
|
Brenda
|
Geplaatst: Zo Aug 19, 2007 6:04 am Onderwerp: strings !! |
|
|
Leuk en goed forum zeg ga zo door
nu even mijn probleem heb sinds 2 jaar last van terugkerende schimmel heb een oudere dokter hier in mijn dorp en die zei tegen me dat ik ander ondergoed moest gaan dragen ik droeg altijd katoen heb dit advies opgevolgd zoals mijn vorige spreekster en moet zeggen dat ik ervan af ben helemaal genezen draag nu inderdaad strings van zeer glade en luchtige stof ............. dus dame's doe je voordeel hiermee groetjes Brenda. |
|
| Naar boven |
|
|
|
PETRA
|
Geplaatst: Vr Sep 28, 2007 8:16 pm Onderwerp: CHIMMELINFECTIE |
|
|
| OI ESTHER IK HEB OOK BIJNA IEDERE MAAND EEN SCHIMMELINFECTIE IK BEN MIJN GAAN WASSEN MET LACTACIET VLOEIBAAR 1XPER WEEK EN DE REST EN GA JE WEER DOCHE GEEN ZEEP GEBRUIKEN BIJ JE VAGINA ALS JE GEMEENSCHAP HEBT ALTIJD ALLEBEI JEZELF WASSEN EN NADERHAND OOK EVEN NAAR DE WC EN WEER WASSEN TER VOORKOMING VAN INFECTIE IK HOOP JE EEN BEETJE GEHOLPEN TE HEBBEN MVG PETRA |
|
| Naar boven |
|
|
|
Ellen
|
Geplaatst: Vr Okt 19, 2007 12:09 pm Onderwerp: Schimmelinfectie |
|
|
| Ik heb ook een schimmelinfectie aan mijn vagina en heb er ontzettend veel last van. Heb niet zo zeer last van jeuk of branderigheid, maar meer van de afscheiding. Heb af en toe echt het idee dat ik leeg loop. Heb eerst daktarin capsules gehad, maar die hielpen niet, heb nu fluconazol en merk nu wel wat verandering. |
|
| Naar boven |
|
|
|
anne
|
Geplaatst: Di Jun 30, 2009 8:49 am Onderwerp: schimmelinfectie |
|
|
wat te doen als je schimmelinfectie wilt VOORKOMEN:
- draag katoenen ondergoed en broeken
- was u NIET met lactacyt. elke vrouw heeft een andere zuurtegraad. lactacyt probeert hier aan te voldoen, maar kan de zuurtegraad alleen maar verstoren ipv verbeteren. met een verstoorde zuurtegraad loopt u risico op een schimmelinfectie.
- was NIET met zeep
- zorg ervoor dat alleen water bij je vagina komt tijdens het wassen.
- na een wc-bezoek met water spoelen
- vagina niet krachtig droogvrijven na wassen
- tijdens wc-bezoek: veeg uw billen af naar achteren en zorg dat wcpapier niet richting je vagina gaat
- vrij MET condoom. dit vanwege de bacterien die eventueel op de penis van de man zitten. zorg er zowieso voor dat uw man zijn penis goed wast voor de geslachtsgemeenschap, maar dit ook weer ZONDER zeep.
- was uw handen goed voordat u seks heeft, wees er alleen wel zeker van dat er geen zeep meer aan uw handen zit
- slaap snachts zonder slip
- gebruik bij ontharen geen ontharingsmiddel of scheerschuim in de buurt van uw vagina.
vriendelijke groet,
een seksuoloog |
|
| Naar boven |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 8:45 am Onderwerp: geen deurklink en kleren aanraken voor je sex gaat doen ! |
|
|
Hallo,
Nog een tip als je gaat vrijen,zorg dat de vinger nagels van u man altijd heel kort zijn geknipte als hij voorspel gaat doen met zijn vingers in jou vagina komt ! en als u zelf eens af en toe graag zelf mastruberen wil doen zie dan dat jou nagels ook altijd kort zijn geknipte !
Nu ga ik een beetje dieper in dit onderwerp. Voor je gaat vrijen moet je goed zien dat je handen heel goed gewassen zijn maar nu komt het dat veel vergeten en dat is raak geen deurknoppen meer aan en zorg dat je kleren al uit zijn voor je handen gaat wassen.
Groetjes.  |
|
| Naar boven |
|
|
|
mika
|
Geplaatst: Do Aug 06, 2009 5:48 pm Onderwerp: |
|
|
heb ook heel lang last gehad van terugkerende schimmelinfectie.
Ik ben van merk pil veranderd en weg was de schimmelinfectie!
Misschien zit de oplossing voor jou in het stoppen met de pil of van merk veranderen.
Succes ermee! |
|
| Naar boven |
|
|
|
sane
|
Geplaatst: Di Aug 25, 2009 1:02 pm Onderwerp: terug kerende schimmelinfectie |
|
|
ik heb ook al een jaar last van een terugkerende schimmel infectie, elke maand had ik hem weer! nu ben ik verandered van pil (ik had eerst de yasmin), let ik EXTRa EXTRa goed op hiegyiene (zo erg dat mijn vriend er gek van word ), neem ik fluconazol en stop ik een tampon met biogarde yoghurt in mijn vagina als ik het voel aankomen (biogarde yoghurttampon om de 3 uur vervangen) en nu heb ik er bijna geen last meer van.  |
|
| Naar boven |
|
|
|
sanne
|
Geplaatst: Di Aug 25, 2009 1:05 pm Onderwerp: wat helpt |
|
|
ik heb ook al een jaar last van een terugkerende schimmel infectie, elke maand had ik hem weer! nu ben ik verandered van pil (ik had eerst de yasmin), let ik EXTRa EXTRa goed op hiegyiene (zo erg dat mijn vriend er gek van word ), neem ik fluconazol en stop ik een tampon met biogarde yoghurt in mijn vagina als ik het voel aankomen (biogarde yoghurttampon om de 3 uur vervangen) en nu heb ik er bijna geen last meer van.  |
|
| Naar boven |
|
|
|
Vlinnetje
|
Geplaatst: Vr Jun 25, 2010 1:04 pm Onderwerp: |
|
|
Nou ik heb ook terugkerende schimmelinfecties!
Van lactacyt krijg ik het juist, en als ik het heb draag ik juist katoen omdat dit ademt. Nylon (lees plastic) kan nooit ademen en daarom snap ik ook niet goed waarom mensen die aannemen van hun arts!
Misschien voor dames die er terugkerend last van hebben. Ze hebben het bij mij op kweek gezet!! En bloed geprikt, want het kan diabetis zijn. Daar komt het vaker voorkomen veel voor!
Pak de oorzaak aan!
Groeten!! |
|
| Naar boven |
|
|
|
Smurf
|
Geplaatst: Wo Nov 24, 2010 4:44 pm Onderwerp: Schimmelinfectie en anticonceptie |
|
|
Ik heb het afgelopen jaar doorlopend schimmelinfectie gehad, hetgeen gepaard ging met jeuk, pijn, veel afscheiding, wondjes, kloofjes en constant geirriteerde en rode schaamstreek. Ik heb daarvoor 15 orale fluconazol capsules, 18 vaginale gynodaktarin eitjes, 3 tubes creme (miconazol, clotrimazol en nog iets), 12 normaflortabletten, een homeopathische spray, creme echinaforce, creme bioforce en heel veel zinkzalf gebruikt.
Na 13 maanden nonstop tobben met al die ellende was ik zo verdrietig en voelde me zo ellendig. Ook zonder al die medicijnen en behandelmethoden bleef de infectie aanwezig.
Uiteindelijk heb ik besloten te stoppen met de anticonceptiepil (ik gebruikte Stediril) en nu kan ik mijn geluk niet op want voor het eerst in 15 maanden tijd is er niets rood, geirriteerd, kapot, heb ik geen jeuk, geen pijn, geen afscheiding!!!!
Eindelijk is seks weer leuk in plaats van pijnlijk en ein-de-lijk gaat het goed!
Ik had al herhaaldelijk aan de huisarts en gynaecoloog gevraagd of de pil niet van invloed kon zijn, maar alle 5 artsen die ik hiervoor heb gezien zeiden dat dat niet het geval was.
Wat ben ik blij dat ik het toch geprobeerd heb!!
Uiteraard wil dit niet zeggen dat het bij iedereen de oplossing is, maar als je niet van die schimmelinfecties af komt is het zeker het proberen waard, want ik ben er vanaf! |
|
| Naar boven |
|
|
|
|