| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
greet
|
Geplaatst: Za Feb 24, 2007 6:53 pm Onderwerp: longvlies ontsteking of pleuritis |
|
|
ze hebben maandagavond in het ziekenhuis een longvlies ontsteking vastgesteld. nu moet ik pijnstillers en ontstekingswerend middel(brufen)nemen en veel rusten. vanaf vandaag beginnen de pijnstillers eindelijk te werken en is de pijn draaglijk. heeft iemand hier ervaring mee? hoe lang zal het nog duren eer ik hiervan volledig hersteld zal zijn ?
dank voor de antwoorden. |
|
| Naar boven |
|
|
|
schoeters rigo
|
Geplaatst: Vr Mrt 02, 2007 7:21 pm Onderwerp: |
|
|
18 jaar geleden heeft mijn vrouw longvliesontsteking gehad wat ZEER pijnlijk was. 6 maanden rust en dan langzaam beginnen
te wandelen. eerst 12 km en na een jaar 42 km. het enige probleem dat ze nu nog heeft
is die verdomde TABAKSROOK. |
|
| Naar boven |
|
|
|
greet
|
Geplaatst: Za Mrt 03, 2007 3:50 am Onderwerp: |
|
|
| Beste, bedankt voor uw reactie ! U doet me wel erg schrikken met zo een lange herstelperiode ! Ik had gedacht aan enkele weken... Ik kan van vandaag, wel met de nodige pijstillers toch al even aan mijn pc werken... Was uw vrouw toen in het zieknhuis en welke was de behandeling? Dank voor 't lezen! |
|
| Naar boven |
|
|
|
anoniem
|
Geplaatst: Do Mrt 08, 2007 1:32 am Onderwerp: |
|
|
| hallo ik heb ook een longonsteking gehad ,21 jaar geleden. ik was 6 maanden zwanger! Ge kunt u voorstellen welke pijn ik had; er moest ook voorzichtig met radiologie en medicamenten om gesprongen worden.Ik heb 10 dagen in de kliniek met baxters gelegen en dan ging het weer beter.Mijn zoon is gezond en op tijd geboren.veel sterkte gewenst groetjes kaatje |
|
| Naar boven |
|
|
|
evelien
|
Geplaatst: Za Mrt 10, 2007 4:21 pm Onderwerp: |
|
|
hoi,
ik heb last van mijn linker long en krijg er steeds steken in als ik diep inademen.
Doet echt veel pijn!
Is dit een kenmerk van een longvliesontsteking?
alvastbedankt
groetjes evelien |
|
| Naar boven |
|
|
|
Karina
|
Geplaatst: Za Dec 12, 2009 11:36 am Onderwerp: Longvlies ontsteking oftewel.. borstvliesontsteking. |
|
|
Hoi!
Ik heb ook longvliesontsteking..
Heb donderdag een aantal uren op de spoedeisende hulp gelegen. Dachten aan een longembolie of een randje van mijn long los van mn borstkast(?)
Gelukkig was dat het niet maar een borstvlies onsteking.
Ook ik had al 5 weken last van mijn rechter long, diep ademen deed zeer, dacht heb teveel gehoest, gaat wel over. Toch na 3 weken naar de dokter, kuur gekregen en als dat niet hielp op de foto. Het hielp niet, dus mocht donderdag op de foto. maar donderdag morgen, pakte ik wat uit de vaatwasser en het begon met te steken. Heftige stekende pijn in mn borst / rug. Dokter is langs geweest en ik moest maar gewoon naar de foto gaan in het ziekenhuis. Dit gedaan, weer naar huis gestuurd, was niks te zien op de foto, weer naar de dokter want de pijn was hefig en ik bleef maar gieren. Andere dokter heeft met het ziekenhuis gebeld, longarts en ik moest op de eerste hulp komen omdat ze longembolie dachten (is niet te zien op de foto)
Nu thuis met een zware kuur en paar x per dag brufen. Het wordt door de pijnstillers onderdrukt, dus voel me wel aardig. Dondedag terug koemn in het ziekenhuis. |
|
| Naar boven |
|
|
|
Tineke
|
Geplaatst: Wo Feb 10, 2010 9:16 am Onderwerp: Longvliesontsteking |
|
|
Hallo iedereen! Ik heb dit ook meegemaakt, aleen is het bij mij na 1.5 week overgegaan toen ik pillen moest nemen. In mijn ziekenhuis hadden ze mij asperine voorgeschreven, en dat hielp! Alleen als ik moe ben, druk voel, teveel rook en drink voel ik soms nog pijn. Voor de rest gaat het goed! Zo'n steken in mijn borstkas had ik nog nooit gevoeld! 1 dokter dacht dat mijn schouder ontstoken was, mijn eigen huisdokter dacht een longembolie, de spoeddokters hebben uiteindelijk foto's en bloed getrokken en zeiden dat het dus een ontsteking was op het longvlies. Oef!
Maar laat je niet ontmoedigen Zo'n ernstige zaak is het niet! Als we er niet dood van gaan is voor mij alles oké
Groetjes en veel beterschap ! |
|
| Naar boven |
|
|
|
peter
|
Geplaatst: Do Feb 25, 2010 10:26 pm Onderwerp: longpleuritus |
|
|
| het kan altijd erger denk ik. Ik heb een pleuritus, onsteking tussen de longvliezen gehad in mijn li.borstkas. Ontsteking zo groot als een handbal. Long helemaal weggedrukt. maand in ziekenhuis, antibiotica sloegen niet aan, kreeg ik met grote tubes in mn bloed gespoten, hielp niet. Met grote naalden werd geprobeerd het vuil uit mn borstkas te zuigen en antibiotica terug te spuiten. Werkt vaak, niet bij mij. Woog nog 50kg, het ging mis. Dus opereren. Groot gat in mn rug, stuk rib weg. al het vuil eruit gehaald en de wond werd opengelaten, binnen was jet vuiler dan buiten zei de arts. hij kwam regelmatig mn bostkas van binnen reinigen. Vervolgens moest het vanzelf dichtgroeien. heeft een half jaar geduurd voordat en de long weer terug omhoog was en de wond dichtgegroeid. Nu doet alles het weer en mag ik alles weer. Het is nu 10j geleden. |
|
| Naar boven |
|
|
|
ive
|
Geplaatst: Vr Apr 16, 2010 8:54 am Onderwerp: longvliesonsteking |
|
|
Afgelopen dinsdag hele dag op de eerste hulp gelegen want ze dachten dat ik een longembolie had. Het bleek dus een onsteking aan het longvlies te zijn, veroorzaakt door een virus. Ik mocht naar huis met het advies een paracetamol te nemen tegen de pijn, verder niet. over 10 dagen terugkomen bij de internist, (maar dat wordt pas in mei Hij kan niet eerder).
Weet iemand hoe lang dit gaat duren?
ive |
|
| Naar boven |
|
|
|
man30
|
Geplaatst: Do Apr 22, 2010 1:39 pm Onderwerp: longvliesontsteking |
|
|
hoi ik heb een carcinoid tumor gehad,het was goedaardig maar zou kwaadaardig worden en is dus verwijdert.ik mis dus 1 longkwab.daarvoor had ik al longontstekingen.maar erna dus ook.heb nu in die 9 maanden na de operatie al een longinfectie en een longontsteking gehad.En nu een longvliesontsteking wat echt gigantisch pijn deed nu ook nog maar al veel minder,kuurtje gehad en pijnstillers nu maar hopen dat het snel over gaat.Weet iemand waar het vandaan komt?ik sta veel in de trek op mijn werk.heeft dat er iets mee te maken?of ben ik nog zwak vanwege de operatie?ik word er gek van ik leef met jullie allemaal mee  |
|
| Naar boven |
|
|
|
EvG (vrouw)
|
Geplaatst: Ma Mei 31, 2010 9:41 am Onderwerp: Longvliesontsteking |
|
|
In feb2009 ben ik met spoed opgenomen met ernstige longvliesontsteking (na griepje). Kon niet meer recht op lopen vd pijn. Hiervoor ong. 4wkn in het ziekenhuis gelegen. Drains, antibiotica etc. gehad maar dit hielp niet. Kreeg door de infectie hartproblemen en op de hartbewaking gelegen, daarna nog bijna onderdoor gegaan aan een Norton virus. Uiteindelijk besloten ze tot een longoperatie. Ik heb geluk gehad zij de longarts. Nu na meer dan een jaar ben ik conditioneel en emotioneel nog steeds niet geheel de oude maar ben wel weer aan 't werk gegaan. 't Zou wel fijn zijn voor mn gezin als ik weer de oude ben, maar geduld is een schone zaak zeggen ze.  |
|
| Naar boven |
|
|
|
|