koorts en suf

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie Forum Index -> Baby verzorging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Trudy

BerichtGeplaatst: Do Mrt 01, 2007 5:14 pm    Onderwerp: koorts en suf

Waarom is het van belang om direct naar een dokter te gaan als je kind (hoge) koorts heeft en daarbij suf is en niet wakker te krijgen? Gister bij arts geweest met zoontje (1 1/2) heeft bovengenoemde syptomen maar volgens arts komt dat door de koorts. vandaag is de koorts gestegen naar 39,4 hij is wel iets levendiger en eet en drinkt een klein beetje. ik twijfel of ik weer de arts zal bellen. moet ik de koorts terugdringen met paracetamol. ik heb veel gelezen maar meningen zijn zo wisselend. advies graag?!
Naar boven
Kitty

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 12:57 am    Onderwerp:

Hallo,
Jammer dat je nog geen reactie op je vraag hebt gehad, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je kind. Gaat het inmiddels als wat beter? Ik weet helaas niets over koorts etc. maar wilde toch even reageren,
Sterkte
Naar boven
Hilde

BerichtGeplaatst: Ma Apr 16, 2007 3:43 am    Onderwerp:

Ik ben laatstejaarsstudente kinderberpleegkunde, en ik weet dat je met een kind dat suf is en koorts (>38,5°C) heeft onmiddellijk naar de huisarts of kinderarts moet gaan (vooral bij een combinatie van beide). Dit is om volgende mogelijke redenen.
- koorts bij kinderen wijst altijd op een infectie, of dat er alleszinds iets mis is.
- kinderen kunnen stuipen bij hoge koorts, wat eventueel hersenletsel KAN veroorzaken.
- veel ziekten bij kinderen (en zeker bij baby's) komen asymptomatisch (zonder de gebruikelijke symptomen) voor, zoals bv. meningitis. Zulke kinderen kunnen op enkele uren uren tijd evolueren van heel levendig, niets aan de hand tot half levenloos.
- en zo zijn er nog wel een aantal redenen, maar dan zou ik kunnen doorgaan, ik denk dat deze al voldoende zijn!
Ik schrijf dit niet om je angst in te boemzemen, maar wel om uit te leggen waarom het zo belangrijk is niet te lang te wachten met een arts te raadplegen. Beter een keer te veel dan een keer te laat!!
Het is ook belangrijk om niet te veel medicatie te geven, zeker zonder weten van de dokter.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum index -> Baby verzorging
Pagina 1 van 1