Reflux en krampjes...

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie Forum Index -> Baby verzorging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Véke

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 4:10 pm    Onderwerp: Reflux en krampjes...

Mijn zoontje heeft enorm last van krampjes na bepaalde voedingen, tegen de avond verergerd dat. Naar't schijnt heeft ie reflux, en nu krijgt hij Gaviscon, ben daar niet zo gelukkig mee. Ik heb al gehoord dat een Ostheopaat daarmee kan helpen. Maar waar vind ik er een goeie??? Ik woon in Egem, en familie in Brugge. Is er iemand die positieve ervaringen heeft daarmee en me kan doorverwijzen??? Alvast bedankt!!!
Naar boven
Marleen

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 8:40 pm    Onderwerp:

Véke,

Ik heb eens navraag gedaan bij een neef van me. Hij heeft 2 zoontjes die allebei reflux gehad hebben. Het kleinste, Tibo, in erge mate. De kinderarts had voor hem wel speciale medicatie voorgeschreven om het te verhelpen.

Xander en Tibo hebben ook wel gaviscon ingenomen. Bestaat ook in siroopvorm. Dit zal waarschijnlijk veel voorgeschreven worden bij baby's met reflux. Ze zijn er ook een paar keer mee naar een osteopaat geweest en dit gaf ook beterschap. Normaal zou het tot een half jaar duren eer zij van reflux verlost zijn.
Er zou ook speciale anti-refluxpap bestaan maar dit kan bij borstvoeding weer niet gegeven worden.

Wat men hun wel voorgesteld had was het bedje op de plaats waar het hoofdje ligt, om dit te verhogen, zo zouden zij ook minder last hebben en komt de voeding niet zo snel terug naar boven.
In het ziekenhuis hebben ze speciale bedjes die men kan omhoog zetten, zij hadden de raad gekregen om bijvoorbeeld telefoonboeken onder de poten te zetten aan de kant van het hoofdje. Zij legden dan wel onderaan het wiegje een kussentje of zo omdat de baby niet te ver naar beneden zou zakken. Je kan dit misschien in het begin overdag eens proberen zodat je het wat in het oog kan houden.

Mijn buurmeisje geeft haar dochtertje, die ook last heeft van reflux, soms wat venkeldruppeltjes. Dit zou helpen tegen krampjes.

Vraag misschien ook eens raad aan de arts aangaande deze gegevens.
Ik hoop dat ik je hiermee wat kan helpen, want ik hoor soms de baby naast ons ook dikwijls wenen en dan heb je toch wel hartpijn als je weet dat ze er zo'n last van hebben.

Groetjes,
Marleen
Naar boven
anoniem

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 19, 2007 11:27 pm    Onderwerp:

Als je borstvoeding geeft is venkelthee of venkel eten een oplossing als je baby last heeft van krampjes.

Osteopathie helpt zeker, je moet hier wel oppassen met de keuze van welke osteopaat je neemt. Ze verschillen in manier van werk, in onze ervaring is het beter één te nemen, die baby's niet kraken, sommigen doen dit wel en dit zou niet zo "gezond" zijn voor baby's, probeer eerst een zachte aanpak en dan kun je nog eens nadenken.

Vrienden van ons hebben ook een zoontje dat heel veel last had van reflux, deze hebben eerst de zachte aanpak gekozen, maar deze kon hen niet helpen, zij zijn dat uiteindelijk wel naar iemand geweest die wel kraakte en hij is er na een drie à viertal bezoeken bij de osteopaat vanaf geraakt.

In de eerste plaats raad ik je aan goed in't oog te houden, waar je baby juist last van heeft, men zegt nogal vaak dat een baby last heeft van krampjes en reflux, probeer ook te kijken wanneer hij last heeft en van wat het zou kunnen komen. Heel belangrijk is ook om te kijken of je baby er erg last van heeft of niet, sommigen hebben reflux in mildere vorm, zoals mijn dochtertje had, zij had er zo goed als geen last van, huilde er niet door, het is stilletjesaan vanzelf over gegaan.

Want hoe raar ook, bij sommige baby's komt dit pas te boven als ze een tiental weken zijn en gaat het vanzelf door als een 3 à 4 maanden zijn, maar dit is echt persoonlijk anders bij elke baby.
Naar boven
anoniem

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 2:14 am    Onderwerp:

Misschien een laar antwoord maar anderen kunnen er ook iets mee zijn.
Mijn beide kindjes hadden reflux. Bij Steffi was het een verdoken reflux, pas 3 uur na de voeding last van de maag omdat zij de pap steeds terug inslok en deze dan zuur is. Vrij lang gewacht om er mee verder te gaan want bij een eerste weet je dit ook allemaal niet en denk je dat je misschien gewoon niet veel kan verdragen van wenen want iedereen zegt maar steeds, ZE MOETEN ZICH OOK EENS LATEN HOREN ANDERS WEET JE NIET DAT JE EEN KINDJE HEBT. Dikke zever, ik naar de kinderarts, medicatie voor Steffi en dan is ze ook 4 keer naar de osteopaat geweest. Bij Rune ben ik al na 2,5 week bij de oseopaat geweest want die gaf steeds veel terug en last van krampen. Ook 3 behandelingen en zo medicatie kunnen voorkomen. Voor de krampjes moest ik van water veranderen voor de pap. Evian water gebruiken en na 2 dagen was het beter en dat ventje kon weer mooi kakjes doen. Vertrouw op je gevoel, beter tijdig naar de dokter of osteopaat, laat de mensen maar zagen over blijt uurkes, zij zitten er niet mee.
Naar boven
anoniem

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 5:00 am    Onderwerp:

mijn dochter had ook veel last van reflux, ze nam gaviscon, zantac en belladonna in.
geen anti-reflux melk omdat ze allergisch was aan koemelk.
ik ben naar dr. kerkaert geweest in brugge, hij is heel zacht met de kindjes en ik zou zeker terug gaan
Naar boven
elisabeth

BerichtGeplaatst: Wo Apr 14, 2010 2:14 pm    Onderwerp: osteopathie

Onze osteopaat Franky D'hoore (Brugge) heeft ons kindje met erge reflux schitterend geholpen. Hij was de 4e osteopaat die we contacteerden. Na 2 behandelingen van een nekwervel waren de klachten zo goed als verdwenen. We zien ons kindje nu openbloeien en ook wij hebben onze nachtrust nu terug.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum index -> Baby verzorging
Pagina 1 van 1