| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Jan
|
Geplaatst: Wo Jan 24, 2007 8:13 pm Onderwerp: lage bloeddruk |
|
|
| Op vele websites vind je informatie over wat te doen bij een te hoge bloeddruk. Maar wat moet je doen als je regelmatig een bloeddruk valt hebt (tot 8 over 5) en de dokter kan geen oorzaak vinden? Hoe kan je je bloeddruk laten stijgen op zulke momenten? |
|
| Naar boven |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jan 24, 2007 8:14 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo ,
Ook ik kamp al mijn hele leven met een te lage bloeddruk en inderdaad, fijn is anders !
Maar wat je juist kan doen op zo'n moment is om koffie drinken, iets zouts te eten, dat zijn zaken die je bloeddruk naar boven helpen gaan, drop bevoorbeeld ook.
Wat je ook kan vragen aan je huisarts is om Effortil voor te schrijven, die pilletjes neem ik als mijn bloeddruk superlaag staat, dan duizel ik weg en moet ik er snel 1 of 2 innemen. Ik neem er eerst eentje en als dat niet helpt (na één uurtje) dan neem ik er nog ééntje.
Hopelijk ben je hier iets mee ! |
|
| Naar boven |
|
|
|
martijn
|
Geplaatst: Za Apr 28, 2007 9:10 am Onderwerp: zouthout |
|
|
zoethout is de sjit
De zoetstof in zoethout heet glycyrrhizinezuur, dit is een stof die de bloeddruk verhoogt. Zowel van drop als van zoethout is dit effect beschreven en dit kan tot klinisch belangrijke hypertensie leiden. hypertensie is hoge bloeddruk
Ik kauw elke dag zoethout nergens meer last van  |
|
| Naar boven |
|
|
|
Stefaan
|
|
| Naar boven |
|
|