Focale vulvitis

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie Forum Index -> Vagina, Baarmoeder & Eierstokken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
anoniem

BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2007 2:27 pm    Onderwerp: Focale vulvitis

Na lang zoeken op het net, want de gynaecologen konden er blijkbaar zelf niet opkomen, denk ik dat ik last heb van focale vulvitis. Ik heb namelijk al sedert 4 jaar last van rode vlekken rond mijn vagina, clitoris en schaamlippen waardoor sex zo goed als onmogelijk is en uiterst onaangenaam. Door die ontsteking waar blijkbaar geen zalf voor bestaat? heb ik last gekregen van vaginisme ook en ben ik bang geworden voor intimiteit in het algemeen. Zijn er vrouwen die dit ook hebben of genezen zijn? Ik zou graag ook weer eens sex kunnen hebben zonder pijn.
Bedankt.
Naar boven
irme

BerichtGeplaatst: Wo Apr 25, 2007 7:21 pm    Onderwerp: vaginisme

Ik herken je probleem. Denk dat ik precies hetzelfde heb.
Ben na 2 jaar dokteren doorverwezen naar de gyn. Deze heeft mij doorverwezen naar een seksuoloog omdat volgens hem alles (lichamelijk) goed is. Volgens de gyn. is het een reactie van het lichaam dat onbewust reageert op prikkels, de zenuwen in dat gebied zijn overprikkelt. De seksuoloog heeft mij het e.e.a. uitgelegd. Het gaat hier vooral om de spierspanning die door al die ellende daaronder veel te hoog is geworden. Zij heeft er voor gezorgd dat ik nu ook bij de bekkentherapeut loop, nu zo'n vier maanden. Van haar heb ik oefeningen gekregen die mij helpen te ontspannen. Als ik nu jeuk of een branderig gevoel heb concentreer ik mij op de ontspanningsoefeningen die ik van haar heb gekregen en dat helpt mij enorm. Vanaf het moment dat ik bij de gyn. ben geweest mocht ik geen sex meer hebben. Ook daar moet ik, als ik daar aan toe ben, oefeningen voor gaan doen zodat de vagina er langzaam aan weer aan went om aangeraken te worden (dus zonder dat de boel gelijk geirriteerd raakt). Er is mij verteld dat het hele proces een jaar zal duren. Ik ben nu een half jaar bezig en ik heb nu meer goede dagen dan slechte. En dat was in het begin wel anders.
Hopelijk heb je iets aan mijn informatie.
Ik wil je best op de hoogte houden hoe het met mij verder gaat als je daar iets aan hebt. Mijn email is irme@planet.nl
Naar boven
gast

BerichtGeplaatst: Vr Apr 27, 2007 2:38 pm    Onderwerp: focale vulvitis

Hier is een link die jullie wellicht kan helpen en meer informatie kan verschaffen. Er staat over focale vulvitis maar heel weinig op internet, dus hopelijk hebben jullie er iets aan...

http://ikhebfv.mysites.nl/

Grtz
Naar boven
danielle

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2009 3:30 pm    Onderwerp:

hallo allemaal

ik wilde even het volgende op verschillende forums zeggen:

ik heb vanaf mijn 16e vvs/ fv.. en het was echt verschrikkelijk. uiteindelijk heb ik gekozen om een operatie te doen in combinatie met een bekkenbodemtherapie..dit omdat al het andere totaal niet hielp.
ik ben vorig jaar maart eerst begonnen met de therapie. dit hielp al wel een beetje maar de pijn ging natuurlijk niet weg. wel leer je op een andere en betere manier seks te hebben en goed te ontspannen.
in september ben ik eindelijk geopereerd. ze hebben een woodruff plastiek gedaan. dit houd in dat ze het ontstoke gedeelte wegsnijden rondom de ingang van de vagina. zodat er daarna weer gezond weefsel terug kan komen. daarnaast heeft ze ook het op een andere manier dichgehecht, zodat de ingang wat groter zou worden.
de pijn die ik daarna had viel heel erg mee. het gevoel wat ik had, had ik al 6 jaar dus dat was niets nieuws. wel was ik bang voor litteken weefsel, maar dat is gelukkig niet gebeurd.. ze vertelde dat ik na 2 weken weer aan het werk kon, maar dat was jammer genoeg na 5 weken.. verder verliep het allemaal erg goed. en zoals gezegd, kon ik na 10 weken met een vingertop geen pijn meer voelen waar het eerder altijd onsettend brande als ik er ook maar iets aan zat.. hoe langer het herstel, hoe beter het ging. wel moest ik veel oefeningen doen om te leren ontspannen.
het ging steeds beter en beter, maar was nog wel steeds bang voor de seks. na een tijdje kreeg ik een nieuwe vriend en heb ik voor het eerst seks gehad. ik verbaase me echt dat het totaal geen pijn deed. en de keren erna kwam ik erachter dat het niet alleen geen pijn meer deed, maar dat het ook lekker kan zijn.
nog steeds ben ik super blij dat ik de operatie heb gedaan. veel mensen waarschuwen je ervoor op forums om het niet te doen. en tuurlijk zijn er risico;s aan.. maar het is bij mij allemaal erg goed verlopen en het heeft echt mijn leven veranderd. ik zit beter in mijn vel. natuurlijk blijft het een gevoelige plek. ik kan geen strings meer dragen, geen tampons meer gebruiken en strakke broeken dragen. maar dat moet dan maar. enkele keren heb ik nog een schimmel infectie en dan moet ik echt oppassen dat ik niet meer bang word. maar mijn vriend begrijpt het en dan moeten we op dat moment ook niets doen tot het weer voorbij is..

ik hoop gewoon dat iedereen wie het heeft het ook eens met een arts wil hebben over een operatie en bekkenbodem therapie. het resultaat is echt super...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum index -> Vagina, Baarmoeder & Eierstokken
Pagina 1 van 1