Dejerine-Roussy syndroom

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie Forum Index -> Gezondheid
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lies

BerichtGeplaatst: Za Feb 10, 2007 3:15 am    Onderwerp: Dejerine-Roussy syndroom

Ik heb ruim drie jaar gekampt met heel erge jeuk, prikkende, en brandende helse pijnen overal in mijn lichaam, behalve m'n ledematen.In Leuven, op Gasthuisberg, werd er central pain syndrome gediagnosticeerd, na bijna drie jaar onafgebroken van het ene medicament naar het andere te zijn overgeschakeld, zonder enige verlichting. Uiteindelijk bood methadon verlichting, en deed bij mij de klachten verdwijnen, gelukkig, want ik zat al lang met suïcidegedachten, niet alleen door het aanhoudend, dag en nacht pijn te lijden, maar ook door het steeds weer falen van de zoveelstemedicatiekuur. Ik gaf onlangs bij google, central pain syndrome in, en kwam uit bij het dejerine-roussy syndroom, wat excact de klachten weergaf waar ik al die tijd mee ben getormenteerd.. Zijn er nog mensen die aan deze heel zeldzame ziekte geleden hebben of nog lijden? De oorzaak ligt bij een ontregeling in de thalamus (gebied van de hersenen)Dit kan door heel hevige emoties, stress voor ontregeling zorgen.. Ik vond enkel Amerikaanse en Franse sites over deze ziekte, hier blijkt ze helemaal nog niet bekend, bijgevolg voel ik mij ruim drie jaar een heus proefkonijn geweest voor de klassieke geneeskunde..
Naar boven
Günther

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2010 6:07 pm    Onderwerp: syndroom van Déjérine Roussy

Beste Lies,
Ik was zes maanden de pineut. De dokter van de verzekering zei dat het psychosomatisch was. Vandaag werd een zware uitspraak gedaan. Ik zou het syndroom van Déjérine Roussy hebben. Op 1 maart stootte ik met hevige kracht een voorwerp weg en kreeg toen een pijnscheut. Er zou volgens de prof toen een bloeding.of klonter gevormd zijn in de hersenen. Hierdoor de gekende gevolgen. Google eens en Prof Hesselink geeft een uitleg. Hou je sterk en hoe is het ondertussen met jou?
Groeten, Günther.
Naar boven
Günther

BerichtGeplaatst: Do Okt 06, 2011 7:04 pm    Onderwerp: vervolg

Beste Lies,
Jammer dat ik je hier niet meer lees. Hoe gaat het met jouw?
Ikzelf ben momenteel 50% aan het werk met progressieve tewerkstelling. Medicatie is drie maal daags twee pillen om de helse pijnen te onderdrukken. Maar als ze er door komen... niet te doen.
Ik hoop je toch eens te lezen. Vandaag naar de acupunctuur geweest en normaal zou morgen de pijn minder moeten zijn. Heb jij ook last van moeheid?
Groetjes,
Günther Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum index -> Gezondheid
Pagina 1 van 1