bloeddruk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie Forum Index -> Hoge & lage bloeddruk
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 9:10 pm    Onderwerp: bloeddruk

Ik ben een vrouw van 24 en heb al van kleins af dikwijls eens last van een lage bloeddruk. Nu heb ik er opnieuw last van zoals de dokter mij weten te vertellen heeft. De boodschap die zij mij gaf was om meer zout te eten. Maar zoals iedereen weet is niet alle zout even goed. Wat eet ik dan het best?

Kan een lage bloeddruk ook aan een verkeerde levenswijze liggen en zijn er eventueel hormonale factoren?

De symptomen bij mij zijn een gevoel van blijvende vermoeidheid, duizeligheid en hoofdpijn.
Naar boven

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 9:11 pm    Onderwerp:

Beste,

Ik ben eveneens 24 jaar en heb al 6 jaar last van lage bloeddruk (90/60). Bovendien heb ik last van orthostatische hypotensie (schommeling van de bloeddruk naargelang ik neerzit of rechtsta). Bij mij zijn de symptomen: constante vermoeidheid en concentratieproblemen. 's Morgens zijn de symptomen erger dan 's avonds. Volgens de huisarts is dit normaal, aangezien de bloeddruk 's morgens, na een nacht slapen, sowieso lager is. Meer zout eten is een van de mogelijke oplossingen. Ook het geneesmiddel Effortil kan helpen. Dit is een vrij onschuldig middel dat de bloeddruk doet stijgen en zelfs na de eerste drie maanden van de zwangerschap mag ingenomen worden. In de apotheek vind je ook homeopathische middelen die je kunnen helpen. Huisartsen konden mij echter geen verdere middelen aanreiken: volgens een vrouwelijke arts is een lage bloeddruk zeer typerend voor jonge vrouwen tussen 15 en 30 jaar. Dit zou te wijten zijn aan hormonale veranderingen in het lichaam. Na de eerste zwangerschap stabiliseert de bloeddruk zich meestal (wat niet wil zeggen dat zwangerschap de ultieme oplossing is !!!)Ik denk dat je zelf moet bepalen of het draaglijk is of dat je toch naar medicijnen moet grijpen. Uit eigen ervaring weet ik dat weinig slaap niet bevorderend is voor de bloedruk. Volgens sommigen zou af en toe een glaasje alcohol de bloeddruk doen stijgen, maar daar heb ik nog niets van gemerkt, integendeel. Trouwens, mocht het dan al zo zijn dat je bloeddruk zou stijgen, dan is het zeker niet verstandig het ene medische probleem te verhelpen door er een ander te creëren (te veel alcohol kan ook niet gezond zijn en misschien gaat het op termijn wel verslavend werken). Ik heb ook de tip meegekregen meer te gaan sporten, maar dat lukt niet zo best als je vermoeid bent. Zelf ben ik geen fervente voorstander van medicijnen, maar voorlopig bieden ze wel een oplossing.

Daarom zou ik ook graag nog tips krijgen om een lage bloeddruk te verhelpen.
Naar boven
Jessie

BerichtGeplaatst: Ma Feb 05, 2007 9:11 pm    Onderwerp:

Ik heb ook al enkele maanden last van een heel lage bloddruk (80/50) en ook mij werd gezegd meer zout te eten, Effortil te nemen, te sporten. Dit alles helpt niets, zeker het sporten niet, ik ben daarvoor veel te zwak!
Naar boven
John Dekker

BerichtGeplaatst: Vr Feb 12, 2010 10:40 am    Onderwerp: Lage bloeddruk uitleg

Hallo allemaal,

Vond deze uitleg, maar de huisarts blijft wel leidend qua begeleiding!

http://www.debloeddrukmeter.nl/c-613212/lage-bloeddruk-informatie/

met vriendelijke groet,

John
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum index -> Hoge & lage bloeddruk
Pagina 1 van 1