| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
bianca sluijer
|
Geplaatst: Zo Mrt 04, 2007 5:30 am Onderwerp: babyvoeding |
|
|
Graag zou ik wat tips willen om zelf gemaakte babyvoeding te maken.
Nu prak ik zelf de aard./groentes en vlees maar mijn zoon van 8 mnd. vindt dit niet zo lekker. Het is ook erg plakkerig.Heeft iemand tips voor mij om het lekkerder te maken?? Babyvoeding uit potjes vindt hij wel heel erg lekker maar ik wil niet altijd potjesvoeding gaan geven. Weet iemand recepten of andere tips en advies.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bianca. |
|
| Naar boven |
|
|
|
nathalie
|
Geplaatst: Do Apr 12, 2007 12:09 pm Onderwerp: |
|
|
hallo je kan er gewoon een beetje melk aan toevoegen en dan word het meer vloeibaar en kleeft het niet zo fel.
ik heb nu een dochter van 4 jaar die ook niks anders dan potjesvoeding luste ik schaamde mij daar vaak voor maar wat doe je als ze niks anders lusten en daarbij in die potjes zitten evenveel voedingswaarden en vitamines dus is het zeker niet ongezond geloof ik heb ook nog een zoontje van 3 jaar en die luste alleen maar mijn zelfgemaakte eten en ik deed er altijd melk bij zo at hij dit heel goed op. hopelijk heb je hier iets aan en nog veel plezier met je kindje. |
|
| Naar boven |
|
|
|
An De Bondt
|
Geplaatst: Do Apr 12, 2007 2:56 pm Onderwerp: |
|
|
Hallo Bianca,
Onze zoon (ons derde kindje) besliste ook dat potjesvoeding lekkerder was dan onze (met zorg en liefde bereide) eigen maaltijden.
Ik vond het nogal gênant dat we zoveel potjes gaven, want daar kwam het uiteindelijk dan toch op neer... Ik ben er wel van overtuigd dat de voor de bereiding van de potjes de richtlijnen en controles zo groot zijn dat de kwaliteit van de voeding minstens even goed is als wat we zelf klaarmaakten, maar ik bleef met het gevoel zitten dat je als "goede moeder" zelf moet koken.
Maar een "schuldgevoel" helpt hier geen stap verder - het belangrijkste was toch dat hij goed at en gezond at : en de potjes zorgden daarvoor.
Uiteindelijk is hij geleidelijk aan overgestapt. De ene dag een potje, de volgende dag zelfgemaakt - tot hij het zo stillaan gewoon werd. Ik denk dat één van de verschillen met de potjes is dat de structuur van de voeding in de potjes fijner is. Wij gebruiken zelf zo'n foodmixertje, maar er blijven wel altijd nog kleine brokjes hier en daar. Ik denk dat de baby ook daaraan geleidelijk aan moet wennen.
Ik las ook de tip in de andere reactie. Misschien toch best eerst even nagaan of jouw baby al koemelk mag drinken.
Goede moed!
An |
|
| Naar boven |
|
|
|
Lieke
|
Geplaatst: Do Apr 12, 2007 5:42 pm Onderwerp: |
|
|
Dag Bianca,
Ik was het ook moe om al het eten te prakken. Daarom ging ik op internet zoeken naar tips en jawel die heb ik gevonden. Een echte aanrader is "keukenkikker.nl". Hier vind je allerhande lekkere en eenvoudige recepten om te maken, ook veel combinaties waarvan je denkt 'dat klinkt lekker'. Nu kook ik gewoon voor ons en de kinderen hebben een pannetje apart.
Veel succes en laat het smaken. |
|
| Naar boven |
|
|
|
|